والدین سے حسن سلوک بمقابلہ والدین کی اطاعت - یاسر قاضی

Pakistani1947

Chief Minister (5k+ posts)
یاسر قاضی صاحب کے اپنے فیس بک پر چند روز قبل شائع کردہ ایک مضمون کا ترجمہ مندرجہ ذیل پیش خدمت ہے، عنوان ہے "والدین کی اطاعت بمقابلہ والدین پر احسان"۔ اس موضوع سے متعلق قرآن مجید میں آیات کی تلاش کے بعد ، مجھے اس عنوان سے متعلق 9 آیات ملی ہیں ،جو کہ اس مضمون سے مطابقت رکھتی ہیں۔ آخر میں قرآن کی تمام 9 متعلقہ آیات شیئر کی جائیں گی:۔

مبلغین اسلامی تعلیمات کے حصہ کے طور پر والدین کی اطاعت کے بارے میں باتیں کرتے ہوئے سنا ہے۔ اور اس میں کوئی شک نہیں کہ والدین کی اطاعت مجموعی طور پر قابل تعریف امر ہے۔ تاہم ، یہ نوٹ کرنا ضروری ہے کہ قرآن اور سنت میں جو بنیادی اصطلاح استعمال کی گئی ہے وہ 'طاعة الوالدين' (والدین کی اطاعت) نہیں ہے بلکہ ''وَبَرًّا بِوَالِدَيْهِ'' (اپنے والدین کے ساتھ حسن سلوک کرنا) ہے۔


یہ انتہائی اہم ہے ، جیسا کہ اکثر و بیشتر ، بالغ بچوں کو والدین کی ہر ایک کی درخواست کی تعمیل نہیں کی جاتی ہے ، چاہے اس میں کوئی غیر معقول بات بھی شامل ہو۔

در حقیقت ، کسی کے والدین کے ساتھ شفقت ان کی اطاعت کی طرح نہیں ہے۔ کسی کو ہر وقت ہمدردی اور احترام کے ساتھ اپنی پوری کوشش کرنی چاہئے ، لیکن ہر ایک کو ہر حکم کی تعمیل کرنے کا پابند نہیں ہے ، خاص طور پر اگر اس حکم میں دوسروں کے حقوق شامل ہوں جیسے شریک حیات اور بچے ، یا اگر اس حکم میں والدین سے براہ راست تعلق نہ ہو .

عام طور پر ، والدین کی اطاعت واجب ہوگی اگر وہ جس چیز کا مطالبہ کررہے ہیں وہ جائز ہے ، اور ان کی ذاتی فلاح و بہبود کا تقاضا ہے ، اور وہ شخص اس درخواست کو آسانی (غیر ضروری مشقت ) سے پورا کرسکتا ہے (اور ہر فرد کو اس کی ضرورت ہوگی ان کے ضمیر کو استعمال کرنا اور پھر اللہ کی بارگاہ میں ان کی سطح 'مشقت' اور 'معقولیت' کا جواب دینا)۔ تاہم ، اگر والدین کوئی ایسی درخواست کرتے ہیں جس کا ان کے اپنے فائدے سے کوئی تعلق نہیں ہو (مثال کے طور پر ، وہ اپنے بالغ بچوں سے مطالبہ کرتے ہیں کہ کسی سے کوئی ٹھوس وجہ نہ ہونے کی وجہ سے وہ اپنا کیریئر دوسرے سے منتخب کریں) ، یا غیر معقول درخواست کریں (مثال کے طور پر ، کہ ایک محنت کش بیٹا / بیٹی پوری تنخواہ انہیں دیں جب کہ وہ اس کے بغیر معقول زندگی نہیں گزار سکتا) ، اطاعت واجب نہیں ہے۔ پھر بھی ، والدین کی ایسی درخواستوں کو شائستہ طور پر رد کرنا چاہئے اور نرم الفاظ استعمال کرنا چاہیئے ، قرآن مجید کے مطابق ، ".... اور ان کے ساتھ دنیا میں بہترین اخلاق کے ساتھ چلیں"۔

ابن دقيق العيد ، جو مشہور شافعی فقہا ہیں ، نے کہا ، "یہ (بالغ) بچے پر ہر بات میں والدین کی بات سننی واجب نہیں ہے کہ وہ اس سے پوچھتے ہیں یا اس سے منع کرتے ہیں - اور یہ اس کی طرف سے ہے علمائے کرام کا اتفاق رائے۔ " العقیم (2/296)۔ اور ابن تیمیہ نے اطاعت کے لئے تین شرائط بیان کیں: "والدین کی اطاعت واجب ہے اگر وہ کسی ایسے کام کا حکم دیں جو گناہ نہیں ہے ، اور اس حکم میں ان کے لئے فائدہ ہے ، بیٹے پر اس کو پورا کرنے میں کوئی تکلیف نہیں ہے۔" اور القارفی نے لکھا ہے ، "جس طرح بچہ والدین کو نقصان پہنچا سکتا ہے یا اسے پریشان نہیں کرسکتا ، اسی طرح انہیں بھی بچے کو تکلیف پہنچانے یا پریشان کرنے سے منع کیا گیا ہے۔"


اپنی زندگیوں اور ہمارے والدین کی خواہشات اور خواہشات کے مابین اپنی ذمہ داریوں کا توازن رکھنا ہم سب کے لئے مستقل مزاکرات ہیں۔ ہر ممکن حد تک اپنے والدین کی اطاعت کرنے کی پوری کوشش کرو ، لیکن اگر یہ درخواست خود ہی غیر معقول ہے اور ان کو کوئی فائدہ نہیں ہے تو ، اس طرح کے حکم کی تعمیل نہ کرنے میں مجرم محسوس کرنے کی کوئی وجہ نہیں ہے۔ پھر بھی ، خواہ کوئی بھی درخواست ہو ، ہمیشہ ان کے ساتھ انتہائی احترام اور احسان برقرار رکھیں۔

اللہ ہم سب کو اپنے والدین کے لئے نیک اولاد بنائے!
source

اس موضوع سے متعلق قرآن مجید کی تمام 9 متعلقہ آیات درج ذیل ہیں۔

(Qur'an 2:83) وَإِذْ أَخَذْنَا مِيثَاقَ بَنِي إِسْرَائِيلَ لَا تَعْبُدُونَ إِلَّا اللَّهَ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا وَذِي الْقُرْبَىٰ وَالْيَتَامَىٰ وَالْمَسَاكِينِ وَقُولُوا لِلنَّاسِ حُسْنًا وَأَقِيمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّكَاةَ ثُمَّ تَوَلَّيْتُمْ إِلَّا قَلِيلًا مِّنكُمْ وَأَنتُم مُّعْرِضُونَ
اور جب ہم نے بنی اسرائیل سے عہد لیا کہ الله کے سوا کسی کی عبادت نہ کرنا اور ماں باپ اور رشتہ داروں اور یتیموں اور محتاجوں سے اچھا سلوک کرنا اور لوگوں سے اچھی بات کہنا اور نماز قائم کرنا اور زکوةٰ دینا پھر سوائے چند آدمیوں کے تم میں سے سب منہ موڑ کر پھر گئے

(Qur'an 4:36) وَاعْبُدُوا اللَّهَ وَلَا تُشْرِكُوا بِهِ شَيْئًا ۖ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا وَبِذِي الْقُرْبَىٰ وَالْيَتَامَىٰ وَالْمَسَاكِينِ وَالْجَارِ ذِي الْقُرْبَىٰ وَالْجَارِ الْجُنُبِ وَالصَّاحِبِ بِالْجَنبِ وَابْنِ السَّبِيلِ وَمَا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ مَن كَانَ مُخْتَالًا فَخُورًا
اور الله کی بندگی کرو اورکسی کو اس کا شریک نہ کرو اور ماں باپ کے ساتھ نیکی کرو اور رشتہ داروں اور یتیموں اور مسکینوں اور قریبی ہمسایہ اور اجنبی ہمسایہ اورپاس بیٹھنے والے او رمسافر او راپنے غلاموں کے ساتھ بھی نیکی کرو بے شک الله اترانے والے بڑائی کرنے والے کو پسند نہیں کرتا

(Qur'an 6:151) قُلْ تَعَالَوْا أَتْلُ مَا حَرَّمَ رَبُّكُمْ عَلَيْكُمْ ۖ أَلَّا تُشْرِكُوا بِهِ شَيْئًا ۖ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا ۖ وَلَا تَقْتُلُوا أَوْلَادَكُم مِّنْ إِمْلَاقٍ ۖ نَّحْنُ نَرْزُقُكُمْ وَإِيَّاهُمْ ۖ وَلَا تَقْرَبُوا الْفَوَاحِشَ مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَمَا بَطَنَ ۖ وَلَا تَقْتُلُوا النَّفْسَ الَّتِي حَرَّمَ اللَّهُ إِلَّا بِالْحَقِّ ۚ ذَ‌ٰلِكُمْ وَصَّاكُم بِهِ لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ
کہہ دو آؤ میں تمہیں سنا دوں جو تمہارے رب نے تم پر حرام کیا ہے یہ کہ اس کے ساتھ کسی کو شریک نہ بناؤ اور ماں باپ کے ساتھ نیکی کرو اور تنگدستی کے سبب اپنی اولاد کو قتل نہ کرو ہم تمہیں اور انہیں رزق دیں گے اور بے حیائی کے ظاہر اور پوشیدہ کاموں کے قریب نہ جاؤ اور نا حق کسی جان کو قتل نہ کرو جس کا قتل الله نے حرام کیا ہے تمہیں یہ حکم دیتا ہے تاکہ تم سمجھ جاؤ

(Qur'an 17:23) وَقَضَىٰ رَبُّكَ أَلَّا تَعْبُدُوا إِلَّا إِيَّاهُ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا ۚ إِمَّا يَبْلُغَنَّ عِندَكَ الْكِبَرَ أَحَدُهُمَا أَوْ كِلَاهُمَا فَلَا تَقُل لَّهُمَا أُفٍّ وَلَا تَنْهَرْهُمَا وَقُل لَّهُمَا قَوْلًا كَرِيمًا
اور تیرا رب فیصلہ کر چکا ہے اس کے سوا کسی کی عبادت نہ کرو اور ماں باپ کے ساتھ نیکی کرو اور اگر تیرے سامنے ان میں سے ایک یا دونوں بڑھاپے کو پہنچ جائیں تو انہیں اف بھی نہ کہو اور نہ انہیں جھڑکو اور ان سے ادب سے بات کرو

(Qur'an 19:14) وَبَرًّا بِوَالِدَيْهِ وَلَمْ يَكُن جَبَّارًا عَصِيًّا
اور اپنے ماں باپ کے ساتھ نیک سلوک کرنے والا اور سرکش نافرمان نہ تھا

(Qur'an 19:32) وَبَرًّا بِوَالِدَتِي وَلَمْ يَجْعَلْنِي جَبَّارًا شَقِيًّا
اور اپنی ماں کے ساتھ نیکی کرنے والا اور مجھے سرکش بدبخت نہیں بنایا

(Qur'an 29:8) وَوَصَّيْنَا الْإِنسَانَ بِوَالِدَيْهِ حُسْنًا ۖ وَإِن جَاهَدَاكَ لِتُشْرِكَ بِي مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ فَلَا تُطِعْهُمَا ۚ إِلَيَّ مَرْجِعُكُمْ فَأُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ
اور ہم نے انسان کو اپنے ماں باپ کے ساتھ اچھا سلوک کرنے کا حکم دیا ہے اور اگر وہ تجھے اس بات پر مجبور کریں کہ تو میرے ساتھ اسے شریک بنائے جسے تو جانتا بھی نہیں تو ان کا کہنا نہ مان تم سب نے لوٹ کرمیرے ہاں ہی آنا ہے تب میں تمہیں بتا دوں گا جو کچھ تم کرتے تھے

(Qur'an 31:14) وَوَصَّيْنَا الْإِنسَانَ بِوَالِدَيْهِ حَمَلَتْهُ أُمُّهُ وَهْنًا عَلَىٰ وَهْنٍ وَفِصَالُهُ فِي عَامَيْنِ أَنِ اشْكُرْ لِي وَلِوَالِدَيْكَ إِلَيَّ الْمَصِيرُ
اور ہم نے انسان کو اس کے ماں باپ کے متعلق تاکید کی ہے اس کی ماں نے ضعف پر ضعف اٹھا کر اسے پیٹ میں رکھا اور دو برس میں اس کا دودھ چھڑانا ہے تو میری اور اپنے ماں باپ کی شکر گزاری کرے میری ہی طرف لوٹ کر آنا ہے

(Qur'an 46:15) وَوَصَّيْنَا الْإِنسَانَ بِوَالِدَيْهِ إِحْسَانًا ۖ حَمَلَتْهُ أُمُّهُ كُرْهًا وَوَضَعَتْهُ كُرْهًا ۖ وَحَمْلُهُ وَفِصَالُهُ ثَلَاثُونَ شَهْرًا ۚ حَتَّىٰ إِذَا بَلَغَ أَشُدَّهُ وَبَلَغَ أَرْبَعِينَ سَنَةً قَالَ رَبِّ أَوْزِعْنِي أَنْ أَشْكُرَ نِعْمَتَكَ الَّتِي أَنْعَمْتَ عَلَيَّ وَعَلَىٰ وَالِدَيَّ وَأَنْ أَعْمَلَ صَالِحًا تَرْضَاهُ وَأَصْلِحْ لِي فِي ذُرِّيَّتِي ۖ إِنِّي تُبْتُ إِلَيْكَ وَإِنِّي مِنَ الْمُسْلِمِينَ
اور ہم نے انسان کو اپنے والدین کے ساتھ نیکی کرنے کی تاکید کی کہ اسے اس کی ماں نے تکلیف سے اٹھائے رکھا اور اسے تکلیف سے جنا اوراس کا حمل اور دودھ کا چھڑانا تیس مہینے ہیں یہاں تک کہ جب وہ اپنی جوانی کو پہنچا اور چالیں سال کی عمر کو پہنچا تو اس نے کہا اے میرے رب مجھے توفیق دے کہ میں تیری نعمت کا شکر ادا کروں جو تو نے مجھ پر انعام کی اور میرے والدین پر اور میں نیک عمل کروں جسے تو پسند کرے اور میرے لیے میری اولاد میں اصلاح کر بے شک میں تیری طرف رجوع کرتا ہوں اور بے شک میں
 
Last edited:

Pakistani1947

Chief Minister (5k+ posts)

Ruling on not obeying parents with regard to medical treatment:​


Question
I am a young unmarried woman, 23 years old. I had an accident that affected my back muscles. The doctors say that it is essential to treat this problem before I get married, but my parents are refusing the treatment because of their lack of knowledge, and for fear of what people may say. I cannot bear the pain any longer, and obeying them is killing me, but I have no way of going out without their permission.
My question is: what should I do – obey them or go against their wishes?


Answer
Praise be to Allah.

Firstly:

Obedience to parents is not absolute, as is the case with obedience to Allah and His Messenger; rather there are some situations in which one is not obliged to obey one’s parents and in fact it is forbidden to do so, such as if they tell one to do something which involves disobedience to Allah.

Ibn Daqeeq al-‘Eid (may Allah have mercy on him) said: The son is not obliged to obey them in everything they tell him to do or in everything they tell him not to do, according to scholarly consensus.

End quote from Ihkaam al-Ahkaam Sharh ‘Umdat al-Ahkaam, 2/296

Shaykh Ibn ‘Uthaymeen (may Allah have mercy on him) said:

With regard to that which is beneficial to the individual and is not harmful to the parents, there is no obligation to obey the parents, whether they forbid it or allow it, because it does not cause any harm and it serves an interest (for the child). Any father who forbids his son to do something that is in his best interests and would not cause any harm to the father is mistaken and is severing the ties of kinship, because what the father should do is encourage his children, both sons and daughters, to do everything that is good. An example is when some women prevent their daughters from fasting during the ayaam al-beed (13th, 14th and 15th of the Hijri month), or fasting on Mondays and Thursdays, on the grounds that this is too hard for them, even though the one who is going through the difficulty and hardship is the daughter who is fasting. Therefore the parent has no right to prevent the child, male or female, from doing any act of worship, unless that will cause some harm to either of the parents, such as if the father of mother needs nursing in illness, for example, and if the son or daughter focuses on this act of worship it will cause harm to the father or mother. In that case they may tell him or her not to do it, and they are required to refrain, because honouring parents is obligatory whereas doing voluntary acts of worship is not obligatory.

End quote. Ash-Sharh al-Mumti‘, 8/13-14

Secondly:

To sum up the words of the scholars, there are conditions for obedience to parents:

1.Obeying them should not involve disobedience to Allah, because there is no obedience to any created being if it involves disobedience to the Creator. See the answer to question no. 162423.

2. Obedience to them should be for the purpose of bringing some benefit to them or warding off some harm from them, without being unreasonable or causing too much trouble for the children. But if they are telling their child to do something because of a lack of reason or knowledge, or because of being unreasonable and stubborn, and obeying them will be detrimental to the interests of the child, then the scholars are of the view that it is not obligatory to obey them in this case.

Al-Haafiz Ibn Hajar (may Allah be pleased with him) said: What is meant by disobedience to parents that is haraam is doing or saying anything will hurt the parents, but there is no obedience if they call their child to shirk or sin, or if the parents are being unreasonable and stubborn.

End quote from Fath al-Baari, 10/406

Ibn Hajar al-Haytami (may Allah have mercy on him) said: The guideline on that disobedience to parents which is haram and is a major sin, is that the son does or says something to both parents or one of them that is extremely hurtful ccording to custom. But if the father is extremely foolish or feebleminded, and he tells his son to do or not to do something that if he goes against them it would not customarily be regarded as disobedience, then his son is not committing an evil action by going against his wishes in that case.

End quote from az-Zawaajir ‘an ‘Iqtiraab al-Kabaa’ir, 2/76

3.Obeying the parent should not cause harm to the child, because in cases where harm will result, obligations and duties are waived.

Shaykh al-Islam Ibn Taymiyah (may Allah have mercy on him) said: The individual is obliged to obey his parents in that which does not involve sin, even if they are evildoers … This applies to that which is beneficial for them and will not harm him… Because obligations are waived if they will result in harm, and it is haraam to obey in that which involves sin, and there is no obedience to any created being if it involves disobedience to the Creator.

End quote from al-Akhbaar al-‘Ilmiyyah min al-Ikhtiyaaraat al-Fiqhiyyah by al-Ba‘li, p. 170

It says in al-Furooq by al-Quraafi (1/267-268): Just as we say that it is not allowed for him to hurt them, we also say that it is not allowed for them to hurt him. End quote.

Al-‘Adawi al-Maaliki (may Allah have mercy on him) said: Likewise there is no obligation to obey them in giving up something when that will result in harm to the child, such as if he tells him to give up his livelihood or craft.

End quote from Haashiyat al-‘Adawi, 4/289

Thirdly:

From the above it is clear that if not having medical treatment will be harmful to you or will cause increased pain, and your parents are not letting you get medical treatment or have surgery simply because of what people will say, or because of traditions and customs, or other invalid reasons, then you are not obliged to obey your parents in this case. Having surgery and going against their wishes is not regarded as disobedience and is not mistreating them.

But it remains to be seen how this aim will be achieved, especially since you are not able to go out of the house without their permission, let alone have this surgery, and afford the necessary costs, consultations with doctors, and so on.

In that case, we do not think that your problem can be solved except by communicating with your parents and trying to convince them; you could seek the help of rational and wise people among your family and relatives, who could convince your parents.

You could also come to an agreement with them, with the help of advisors, to get a second medical opinion from a trustworthy doctor who is known for having the skills that you need. Perhaps his words will convince them and win their approval.

If there is a way to get government-sponsored treatment in a safe and trustworthy manner, which does not need any money from you, there is nothing wrong with making use of it, even if your parents do not agree, but you should try hard to make sure that some trustworthy women among your relatives will accompany you.

However, we do not think that you should escalate this matter to the level of a conflict with your parents that may sour your relationship with them in the future and make it worse than the pain of the sickness that you are suffering at present.

We ask Allah to grant you complete healing and well-being, and to help your parents and guide them to that which is good and beneficial.

And Allah knows best.

source
 

There is only 1

Chief Minister (5k+ posts)
سبحان الله
اطاعت اور حسن سلوک کا کیا خوبصورت احوال بیان کیا گیا ہے
اگر کبھی وقت ملے تو غور کیجئے گا کہ رسول پاک اور اولی الامر کی اطاعت کا کیا حق ہے

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّـهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنكُمْ ۖ
4:59