سمندر پار پاکستانی ریئل اسٹیٹ میں محفوظ سرمایہ کاری کیسے کریں؟

Disable no follow links
Yes
WhatsApp%20Image%202022-02-21%20at%2010.03.01%20PM.jpeg

مُلکی ریئل اسٹیٹ سیکٹر کو حکومتی توجہ کے حصول کے بعد ہم ایک ایسے ٹریک پر گامزن دیکھ رہے ہیں جہاں کی منزل اس سیکٹر کے حقیقی پوٹینشل کا ادراک ہے۔

کسی بھی ملک کی پراپرٹی مارکیٹ اُس کی ترقی کی کنجی ہوتی ہے اور لوگ اپنے سرمائے کو کم وقت میں بڑھانے کیلئے ریئل اسٹیٹ سیکٹر کو ہی آئیڈیل ترین ایونیو سمجھتے ہیں۔ یہ ایونیو نہ صرف اُس مُلک کے رہنے والوں کیلئے کلیدی اہمیت کا حامل ہوتا ہے بلکہ تارکینِ وطن بھی اپنا سرمایہ یہاں لگانے کے خواہاں دکھائی دیتے ہیں۔

سمندر پار پاکستانیوں کیلئے ایک انویسٹمنٹ گائیڈ

آج کی تحریر سمندر پار پاکستانیوں کیلئے ایک انویسٹمنٹ گائیڈ ہے۔ دلچسپ بات مگر یہ ہے کہ اس سے یہاں کے مکین بھی استفادہ کرسکتے ہیں چونکہ پراپرٹی، اُس کی ملکیت اور مصدقہ ہونے کا اطمینان سب کیلئے انتہائی ضروری ہے۔ گرانہ ڈاٹ کام نے محفوظ سرمایہ کاری کیلئے اونرشپ، اپروول، ڈیمانڈ اور ڈیلیوری کا فارمولا ترتیب دیا ہے جس پر آج کی تحریر میں روشنی ڈالی گئی ہے۔

اوورسیز پاکستانی، ہمارا سب سے بڑا اثاثہ

مُلکی سیاسی کینوس پر نظر رکھنے والے بخوبی واقف ہیں کہ ہمارے سیاستدان آئے روز یہ بات دہراتے ہیں کہ اوورسیز پاکستانی ہمارا سب سے بڑا اثاثہ ہیں۔ گزشتہ سال 30 ارب امریکی ڈالر سے زائد کا ریونیو بھیجنے والا یہ طبقہ مگر ملکی پراپرٹی مارکیٹ سے اکثر فراڈ اور دھوکہ دہی کے معاملات کا شکوہ کرتا دکھائی دیتا ہے۔

محتاط اعداد و شمار کے مطابق ہر چھٹے اوورسیز پاکستانی کو ریئل اسٹیٹ ٹرانزیکشنز سے متعلق کوئی نہ کوئی مسئلہ درپیش رہا ہے اور ریئل اسٹیٹ کورٹ کیسز کا 46 فیصد اوورسیز پاکستانیوں سے منسلک ہے۔

یہ سمندر پار پاکستانی ہی ہیں جو پرائے دیس کی خاک چھان کر سالہا سال اس کوشش میں رہتے ہیں کہ اپنی جمع پونجی سے اپنے اہلِ خانہ کیلئے ایک باعزت رہائش کا بندوبست کیا جائے۔ اسی امر کا فائدہ اٹھاتی بہت سی ہاؤسنگ سوسائٹیاں ایسی ہیں جو کہ اپنا ایک سیکشن خصوصاً اوورسیز پاکستانیوں کیلئے مختص رکھتی ہیں۔ تاہم افسوس کی بات یہ ہے کہ اوورسیز پاکستانی ہونے کی وجہ سے چونکہ یہ لوگ پاکستان باقاعدگی سے آ نہیں سکتے اور یہاں اِن کے اہلِ خانہ مختلف وجوہات کی بناء پر اُس طرح سے معاملات کو زیرِ نگاہ نہیں رکھ سکتے تو عموماً ان کے پلاٹ قبضہ مافیا کا پسندیدہ مقام بن جاتے ہیں اور تارکینِ وطن کو اپنی ملکیت پر اپنا ہی حق واپس لینے کیلئے سالہا سال عدالتوں کے چکر کاٹنا پڑتے ہیں۔

house-sale-deal-realtor-shake-hand-with-home-owner.jpg

پراجیکٹ کی اؤنرشپ کی تصدیق کیسے کی جائے؟

سب سے پہلے تو کسی بھی پراپرٹی میں سرمایہ کاری کرنے سے قبل اُس کی اؤنرشپ کی تصدیق کرنا اہم ہے۔ پاکستان میں ریئل اسٹیٹ سیکٹر کیلئے قوانین اور اُن پر عدم توجہی کی وجہ سے یہاں کی پراپرٹی مارکیٹ پر ہمیشہ ہی غلط طریقِ کاروبار اور دروغ گوئی کے گہرے بادل چھائے رہے۔ ماہرین کہتے ہیں کہ جو ریئل اسٹیٹ پراجیکٹ اونرشپ، اپروول، ڈیمانڈ اور ڈیلیوری کے فارمولے پر پورا نہیں اترتا اُس میں سرمایہ کاری کرنا خود کو نقصان پہنچانے کے مترادف ہے۔

سرمایہ لگانے سے قبل یہ تصدیق لازمی کرلیں کہ جو اُس پراجیکٹ کا ڈویلپر ہے اُس کی مارکیٹ میں ساکھ کیسی ہے، اُس کے ماضی کا ٹریک ریکارڈ کیسا ہے، آیا وہ اپنے پراجیکٹس کو بروقت ڈیلیور کرتا ہے یا ڈیڈ لائنز میں غفلت برتی جاتی ہے۔ اِن سوالوں کے جوابات مثبت ہونے کی صورت میں آپ دوسرے مرحلے پر بڑھ سکتے ہیں۔

real_estate.jpg

ریئل اسٹیٹ انویسٹمنٹ کیلئے کون سی دستاویزات اہم ہیں؟

پاکستان میں پراپرٹی کی خریداری کے عمل سے قبل آپ کو اپنا پاسپورٹ، نایکوپ کارڈ کی کاپی، چھ پاسپورٹ سائز تصاویر، پاکستان ڈیپارچر اسٹیمپ، انٹرنیشنل انٹرنس اسٹیمپ اور فیملی ممبران کے پاسپورٹ سائز تصاویر سمیت کچھ ضروری دستاویزات درکار ہوتی ہیں۔ تاہم ضروری ہے اس امر کی تصدیق کرلی جائے کہ جس پراجیکٹ میں آپ انویسٹمنٹ کرنے والے ہیں اُس کے پاس متعلقہ قانونی اداروں کے این او سیز ہیں یا نہیں۔ پاکستان میں واقع کسی بھی ہاؤسنگ پراجیکٹ یا کمرشل منصوبے کو 14 کے قریب این او سیز چاہیے ہوتی ہیں۔ اِن دستاویزات کی تصدیق آپ کا کام ہے تاکہ اپنے سرمائے کو ڈوبنے سے بچایا جاسکے۔

invest31-1024x640.jpg

پراپرٹی کی مارکیٹ ڈیمانڈ کیسے دیکھی جائے؟

کسی بھی پراپرٹی میں سرمایہ کاری سے قبل مارکیٹ میں اُس کی ڈیمانڈ دیکھنا بھی کلیدی اہمیت کا حامل ہے۔ آپ کو دیکھنا ہوگا کہ جہاں آپ سرمایہ کاری کررہے ہیں، آنے والے ایام میں آیا وہاں کی ڈیمانڈ میں اضافہ ہوگا یا نہیں، وہاں اراضی کی قیمتوں میں اضافے کا امکان ہے یا کسی وجہ سے کمی واقع ہوگی۔

پراپرٹی کی ڈیمانڈ میں ایک چیز جو کہ سب سے بڑھ کر کردار ادا کرتی ہے وہ اُس پراپرٹی کی لوکیشن ہے۔ یہ ایک ایسا فیکٹر ہے کہ ریئل اسٹیٹ سیکٹر کے ماہرین کا ماننا ہے کہ آپ باقی ہر چیز پر سمجھوتہ کرسکتے ہیں مگر لوکیشن پر کوئی سمجھوتہ نہیں کرنا چاہیے کیونکہ اسی میں پراپرٹی کے مستقبل اور سرمایہ کاری کے منافع بخش ہونے کا راز پنہاں ہے۔

ہمارے فارمولے کا آخری لفظ یعنی کسی بھی پراجیکٹ کی ڈیلیوری دیکھنا بھی اہم ہے یعنی آپ نے اس بات کی تصدیق کرنی ہے کہ پراجیکٹ کی ڈیلیوری ڈیٹ آپ کے لائف سٹائل اور زندگی کی ضروریات سے مطابقت رکھتی ہے کہ نہیں اور جو ڈویلپر آپ سے ایک مخصوص ڈیلیوری ڈیٹ کا وعدہ کررہا ہے آیا وہ ماضی میں اپنے پراجیکٹس بروقت ڈیلیور کرچکا ہے یا نہیں۔

پراپشور کا اوورسیز پاکستانیز کیلئے مخصوص پراپرٹی ویریفیکیشن سسٹم

یہیں پر امارات گروپ کے ذیلی ادارے پراپشور کے اوورسیز پاکستانیز کیلئے مخصوص پراپرٹی ویریفیکیشن سسٹم کا ذکر بھی ضروری ہے جہاں محض چند کلکس میں آپ سمندر پار بیٹھے ہوئے بھی پاکستان میں سرمایہ کاری سے قبل پراپرٹی کی تصدیق کروا سکتے ہیں تاکہ آپ ریئل اسٹیٹ فراڈ سے بچ سکیں۔

home!

If someone wants to throw his/her money in deep ocean only then invest in Pakistan otherwise doesn't invest a single penny in Pakistan. Before investing in Pakistan make sure that you don't want money back in the country you are living.
I bought a plot in OPF Lahore in 2000s and took some loan from a Pakistani bank against the plot in 2000s too. The loan was paid off in 1 year. Bank issued NOC and Clearance/confirmations letter that loan had been fully paid and OPF remove back lien from the plot in 2000s too and every document is in OPF file.
Last year when I asked the OPF to give NOC for construction or sale of the plot. OPF again asked for reconfirmation and authenticity of letters that were issued 15 years ago by the bank. Bank took its sweet time and issued new letters but the officer in OFP still not satisfied and submitted the case for legal opinion. The case is still in process and its almost a year now. Neither I can construct nor I can sell the plot and cost of construction has increase about 30-40% in the same period and no one is responsible for my loss.
I personally visited Pakistan to settle the issue but all in vain, the officer in OPF was adamant that NOC can't be issued though all the documents all already in the OPF file.

Meanwhile I also started the process of Power of Attorney (POA). A lawyer in Pakistan drafted POA. The document was signed at the Pakistani consulate and sent back to Pakistan. Ministery of foreign affairs reattested the document. The POA was registered with sub-registrar. After all the process due process the POA was submitted to OPF. The OPF officer was not satisfied with the POA. He asked for the verification of POA from the Pakistan consulate abroad anf required verification must be submitted directly to OPF. Now I have to go to take off again go to Pakistan consulate repeat all the process again and sent the verified copy of POA directly to OPF office.
OPF still wasn't satisfied with the POA. Now he asked for the certified copy from sub-registrar. Certified copy from sub-registrar office was provided still the OPF officer was not satisfied then he asked confirmation that POA is still intact and not cancelled.
The process is still on going. Let see how much time it will take

Best Advice: Don't invest in Pakistan

alicekim

If someone wants to throw his/her money in deep ocean only then invest in Pakistan otherwise doesn't invest a single penny in Pakistan. Before investing in Pakistan make sure that you don't want money back in the country you are living.
I bought a plot in OPF Lahore in 2000s and took some loan from a Pakistani bank against the plot in 2000s too. The loan was paid off in 1 year. Bank issued NOC and Clearance/confirmations letter that loan had been fully paid and OPF remove back lien from the plot in 2000s too and every document is in OPF file.
Last year when I asked the OPF to give NOC for construction or sale of the plot. OPF again asked for reconfirmation and authenticity of letters that were issued 15 years ago by the bank. Bank took its sweet time and issued new letters but the officer in OFP still not satisfied and submitted the case for legal opinion. The case is still in process and its almost a year now. Neither I can construct nor I can sell the plot and cost of construction has increase about 30-40% in the same period and no one is responsible for my loss.
I personally visited Pakistan to settle the issue but all in vain, the officer in OPF was adamant that NOC can't be issued though all the documents all already in the OPF file.

Meanwhile I also started the process of Power of Attorney (POA). A lawyer in Pakistan drafted POA. The document was signed at the Pakistani consulate and sent back to Pakistan. Ministery of foreign affairs reattested the document. The POA was registered with sub-registrar. After all the process due process the POA was submitted to OPF. The OPF officer was not satisfied with the POA. He asked for the verification of POA from the Pakistan consulate abroad anf required verification must be submitted directly to OPF. Now I have to go to take off again go to Pakistan consulate repeat all the process again and sent the verified copy of POA directly to OPF office.
OPF still wasn't satisfied with the POA. Now he asked for the certified copy from sub-registrar. Certified copy from sub-registrar office was provided still the OPF officer was not satisfied then he asked confirmation that POA is still intact and not cancelled.

I would totally agree with you .... The best is to just keep your parents home, or buy an apartment in Islamabad (the only place left in the country for overseas to visit and enjoy for vacations). Keeping your cash in Gold or Dollars or U.S. stocks is the best financial decision!

Khi

Just don’t invest in Pakistani real estate. There are far better and safer options in other places

Masud Rajaa

Siasat member
I am usually very hesitant to invest in Pakistan. A few times i have done is, it is in DHA. As you will never hear any scandal about it or any defrauded there.

Diabetes

Why to invest in Pakistan when you have developed, honest, efficient countries with better return on investment opportunities.

xecutioner

Chootiay pakistan le aain apna maal aur phir judge/sahafi/siasatdaanon jesy khanzeeron ko khilain.
Wohi judge paisa bahar bhej ker kehain ke aap judge ki biwi ko nahi pooch skty

Aye mazaq aye?

Bubber Shair

برادر ، اتنا کچھ دکھانے کے بعد اب صرف "گھنٹا" ہی رہ گیا ہے جسے دیکھنے کے بعد تمہارا یہ "او پی ایف" افسر قرار پکڑ سکے گا؟
دراصل اس نے تمہارے پلاٹ پر کسی دوسری پارٹی سے سودا کرکے ایڈوانس بھی پکڑ لیا ہوگا لہذا اب آپ جو بھی دکھاو گے اس کو اطمینان نہیں ملے گا
اس کا ایک ہی حل ہے اس کو مال لگاو یا بدمعاش ہائر کرکے ہڈیاں توڑ دو

Bubber Shair

I would totally agree with you .... The best is to just keep your parents home, or buy an apartment in Islamabad (the only place left in the country for overseas to visit and enjoy for vacations). Keeping your cash in Gold or Dollars or U.S. stocks is the best financial decision!
تمہارے مشورے پر اگر یہ غریب اسلام آباد میں بھی کسی عثمان مرزا ٹائیپ بندے سے چونا لگوا آیا تو سیدھا سیدھا پنکھے سے لٹک جاے گا، کچھ خیال کرو ابھی پہلے پیسے اترے نہیں کہ نیا آئیڈیا دے دیا ہے

Asad Mujtaba

As an overseas American Pakistani, I bought a plot in dha lahore 5 years ago when the dollar was at 100 rupees. Eventhough the price has doubled but look at the dollar value. Over all I lost money investing in Pakistan if you count 10% inflation each year.

xecutioner

The only reason many would invest is because of PM Khan.
Else we have seen what mother funking judge generals and beaurucrzy do with our money.
In sab haramion ka baap nawaz shareef jo flats main bath ker bhashan deta hai. Aur un ke namoonay sahafi jo sawal nahi poochty keh yehi woh flats hain jin ki wajha se is ko nikala tha

main bhi soch raha hoon 1 crore tak invest karne ka Pakistan main magar aab daar gya hoon :( but i dont think i will get problem since my elder brother is Ninja and very close to GHQ and a homie to Gen Faiz Hameed.i cannot even travel to Pakistan because i am not vaccinated ?

such786

main bhi soch raha hoon 1 crore tak invest karne ka Pakistan main magar aab daar gya hoon :( but i dont think i will get problem since my elder brother is Ninja and very close to GHQ and a homie to Gen Faiz Hameed.i cannot even travel to Pakistan because i am not vaccinated ?
You could travell if PIA flights could be operated from USA but unfortunately other countries flights have to go by rules or policies. Easy solution asked some one in Pakistan give genuine letter of vaccin without vaccination. Beside vaccine card you need pcr covid test within 48 hours before flight departure. GOODLUCK.

Awan S

باہر ملکوں سے آج کل ملک کے اشرافیہ کے پاس زیادہ پیسہ ہے - مغربی ملکوں میں رہنے والے نوے فیصد اپنا گھر چلا رہے ہوتے ہیں یا تھوڑی بہت بچت اپنے مستقبل کے لئے کرتے ہیں - انہیں زیادہ فکر اپنی مورگیج اتارنے کی ہوتی ہے - مڈل ایسٹ میں بھی اب اتنا پیسہ نہیں رہا لوگوں کے پاس جیسے کہ پہلے ہوتا تھا - اس کے علاوہ جو پروپرٹی سستی ملتی ہے وہاں قبضے کا خطرہ ہے اور بڑی مشهور اسکیموں میں پلاٹ بہت زیادہ مہنگے ہیں -میرے سمیت غیر ملکیوں کو فراڈ سے بہت ڈر لگتا ہے کہ ہم یہاں بیٹھے رہ جائیں اور کوئی ہمارے پلاٹ پر قبضہ نہ کر لے - الیکٹرانک زمین کے ریکارڈ کی بھی گارنٹی نہیں ہوتی ہے ڈیٹا ایکسس کسی بندے ہی کے پاس ہی ہوتی ہے اور وہ پیسے لے کر آپ کی جگہ کسی اور کا نام بھی چڑھا سکتا ہے -

You could travell if PIA flights could be operated from USA but unfortunately other countries flights have to go by rules or policies. Easy solution asked some one in Pakistan give genuine letter of vaccin without vaccination. Beside vaccine card you need pcr covid test within 48 hours before flight departure. GOODLUCK.
i am in germany ...