APPOINTMENT IN GERMAN CONSULATE KARACHI | AGENTS ARE INVOLVED

Twister

MPA (400+ posts)
SOME BODY KNOWS HOW TO GET APPOINTMENT FOR VISIT VISA IN GERMAN CONSULATE.

OFFICIAL WEBSITE SHOWING NO APPOINTMENTS ARE AVAILABLE TILL JULY 2023.

AGENTS ARE OFFERING 25,000 TO 40,000 RS APPOINTMENTS BUT ON WAITING BASIS.

HOW TO COMPLAIN DIRECTRLY TO CONSULATE GENERAL.




Bored Cabin Fever GIF
 

alis

MPA (400+ posts)
SOME BODY KNOWS HOW TO GET APPOINTMENT FOR VISIT VISA IN GERMAN CONSULATE.

OFFICIAL WEBSITE SHOWING NO APPOINTMENTS ARE AVAILABLE TILL JULY 2023.

AGENTS ARE OFFERING 25,000 TO 40,000 RS APPOINTMENTS BUT ON WAITING BASIS.

HOW TO COMPLAIN DIRECTRLY TO CONSULATE GENERAL.




Bored Cabin Fever GIF
I would send a complaint to the German foreign office. Here
If you don't know German. use google translate to translate the page. chose 'other' as the reason for kontakt.
 

alis

MPA (400+ posts)
I just sent a complaint. as I faced this while helping a cousin. I sent the following message. Let's hope this helps.
Sehr geehrte Damen und Herren,

vor einigen Tagen stieß ich auf mehrere Studenten und andere Personen, die sich um ein deutsches Visum aus Pakistan bewerben wollten. Sie berichteten, dass Visumstermine in Pakistan von externen Agenten für Hunderte von Euro verkauft werden. Als Deutsche empfinde ich Scham, dass unsere Behörden dies so lange zugelassen haben. Ich weiß aus eigener Erfahrung, dass dies seit Jahren geschieht, da ich selbst dabei geholfen habe, einem Cousin bei der Bewerbung für ein Studium in Deutschland zu unterstützen. Damals missbrauchten die Agenten das Terminsystem, indem sie Termine gegen Gebühren buchten.

Dies führt dazu, dass sich für jeden anderen eine lange Warteschlange für Termine bildet und es manchmal unmöglich ist, einen Termin für Monate bis Jahre zu bekommen.
 

Twister

MPA (400+ posts)
I just sent a complaint. as I faced this while helping a cousin. I sent the following message. Let's hope this helps.
Thanks you will do it.

Manchmal die einfachste Sache sind kompliziert, schicke ich heute raus 👍
Viele Grüße