وزیر اعلیٰ مریم نواز کی جانب سے شروع کیے گئے پنجاب حکومت کے ماڈل ہینڈ کارٹ منصوبے کو سنگین مالی بے ضابطگیوں، اقربا پروری اور کرپشن کے الزامات کا سامنا ہے۔ اس منصوبے کا مقصد سڑکوں پر تجاوزات کو منظم کرنا اور ٹریفک کی روانی بہتر بنانا تھا، تاہم اس کے نفاذ میں شدید بے قاعدگیاں سامنے آئی ہیں۔
یہ منصوبہ لاہور کے 19 مخصوص مقامات پر ایک ہزار ریڑھیاں مستحق خوانچہ فروشوں کو بلا معاوضہ فراہم کرنے کے لیے شروع کیا گیا تھا۔ تاہم، حاصل شدہ دستاویزات کے مطابق، میونسپل کارپوریشن لاہور (ایم سی ایل) کی جانب سے اس منصوبے پر عمل درآمد کے دوران سنگین خامیاں پائی گئی ہیں۔
پہلے مرحلے میں ایک ہزار ریڑھیوں کی خریداری کا تخمینہ 15 کروڑ روپے لگایا گیا تھا۔ پانچ مختلف کمپنیوں نے اس منصوبے میں بولی لگائی، جس میں ایم/ایس ویلیڈ انجینئرز نے سب سے کم 98,000 روپے فی ریڑھی کی بولی جمع کرائی۔ تاہم، مبینہ طور پر ایم سی ایل کے افسران نے جان بوجھ کر اس کمپنی کی ایک اہم دستاویز ہٹا دی، جس کے نتیجے میں اسے نااہل قرار دے دیا گیا۔
یہ صورتحال "رحمان اینڈ برادرز" نامی کمپنی کے لیے فائدہ مند ثابت ہوئی، جسے 148,700 روپے فی ریڑھی کے حساب سے ٹھیکہ دے دیا گیا۔ اس فیصلے سے قومی خزانے پر 5 کروڑ روپے کا اضافی بوجھ پڑا۔
ذرائع کے مطابق، رحمان اینڈ برادرز نے اصل کام ایم/ایس ویلیڈ انجینئرز کو ہی دے دیا، لیکن پرانی کم بولی پر، اور اضافی رقم اپنی جیب میں رکھ لی۔ اس مبینہ ملی بھگت پر سخت تنقید کی جا رہی ہے۔
حکومت کی جانب سے یہ وعدہ کیا گیا تھا کہ خوانچہ فروشوں کو ریڑھیاں مفت دی جائیں گی، لیکن کئی دکانداروں نے دعویٰ کیا کہ انہیں ریڑھی حاصل کرنے کے لیے 10,000 سے 25,000 روپے تک ادا کرنے پڑے۔ کچھ خوانچہ فروشوں نے یہ بھی شکایت کی کہ ان کی پرانی ریڑھیاں ضبط کر لی گئیں۔
وینڈرز کی شکایات کے بعد، پنجاب حکومت کے اسپیشل مانیٹرنگ یونٹ کے سربراہ امجد حفیظ نے ایک ٹویٹ میں کہا کہ ایم سی ایل کے ریگولیشن ونگ کے ایک اہلکار کے خلاف کارروائی کی گئی ہے۔ تاہم، ذرائع کا دعویٰ ہے کہ صرف ایک جونیئر ملازم کو سزا دی گئی، جبکہ سینئر افسران بدستور اپنے عہدوں پر موجود ہیں۔
متنازعہ پہلے مرحلے کے باوجود، دوسرے مرحلے کا آغاز ہو چکا ہے۔ اکتوبر 2024 میں ایم سی ایل ایڈمنسٹریٹر سید موسیٰ رضا کی جانب سے جاری اشتہار میں ہر ریڑھی کی لاگت 150,000 روپے مقرر کی گئی، جس کے تحت مزید 1,000 ریڑھیاں فراہم کی جانی ہیں۔ اس اضافے سے منصوبے کی مجموعی لاگت 20 کروڑ روپے تک جا پہنچی ہے۔
دوسرے مرحلے کے لیے بولی کے عمل پر بھی شدید سوالات اٹھائے جا رہے ہیں۔ پہلے مرحلے میں پانچ کمپنیوں نے حصہ لیا تھا، لیکن اس بار صرف ایک ہی کمپنی میدان میں اتری، جس سے منصوبے میں کارٹیلائزیشن اور بدعنوانی کے خدشات مزید بڑھ گئے ہیں۔
ڈپٹی کمشنر لاہور سید موسیٰ رضا نے منصوبے کا دفاع کرتے ہوئے کہا کہ ای-ٹینڈرنگ کا عمل شفاف تھا۔ انہوں نے مزید کہا کہ ایم/ایس ویلیڈ انجینئرز، جو پہلے مرحلے میں سب سے کم بولی دہندہ تھی، نے خود ہی دوسرے مرحلے میں بولی نہ لگانے کا فیصلہ کیا۔
قیمتوں میں اضافے پر وضاحت دیتے ہوئے، انہوں نے کہا کہ دوسرے مرحلے میں ریڑھیوں کی تیاری میں مزید مواد، جیسے اسٹیل راڈ کورنگز، شامل کی گئی ہیں، جس کی وجہ سے لاگت بڑھی۔ تاہم، ذرائع کا کہنا ہے کہ پہلے اور دوسرے مرحلے میں 5-5 کروڑ روپے کے اضافی اخراجات بدعنوانی کا واضح اشارہ دیتے ہیں۔